Svět strašidel, aneb strašidla zvaná pejsková
Děti byli opět rozděleny do dvou skupin, aby bylo možné se jim maximálně věnovat podle potřeb. Bylo připraveno mnoho alternativ, jakým způsobem program směřovat a záleželo na malých návštěvnících, o co budou mít zájem.
Na rozehřátí se děti seznámily a ohmataly si různé materiály. V první fázi byly ukryté v různých nádobách a nejprve bylo nutné zjistit, jaký že to vydávají zvuk. V další fázi se do nádoby strčila ta statečnější ruka a hádali jsme, co že se tam skrývá. Jak to znělo? Jaké to bylo na dotek? Jak to voní? Některé z dětí chtěly pokračovat a tak se seznámily s tzv. „inteligentní plastelínou“, která mění barvu na základě teploty, zvláštně voní a ještě podivněji se tváří, když jí člověk mačká v dlani. Pokud někomu hmatání stačilo, dostal za úkol připravovat pomůcky na další práci.

Chvíle zklidnění a relaxace formou povídky o psích strašidlech. Orofaciální stimulace, napodobování zvuků, trénink krátkodobé paměti a audiokompetencí. Řízená dílna, zařazeno malování a odbourávání strachu ze špíny.
Na prostěradlo jsme namalovali obrys psího strašidla. Pak si každý vytvořil kuličku z alobalu a namáčel jí do připravených kelímků s naředěnými barvami. Bylo nutné tam ponořit celou ruku a posléze poslat kuličku po připraveném prostěradlu. Psí strašidlo tak získalo slušivé skvrny a děti trénovali koordinaci, kooperaci a relaxovaly při výběru vhodných barev. Po dokončení jsme společně všechno uklidili a následovala soutěž o nejlepšího hádače, ve které nám pomáhali i rodiče. Tentokrát se zapojil nemalou měrou nosík a bylo nutné hádat, co se skrývá v mističce za koření. A jak poté bylinky vhodně využít? Vždyť psí strašidlo určitě i nějak voní!
Na připravený velký balicí papír byla nanesena klovatina, do které jsme sypali jednotlivé druhy koření a dělali tak psímu strašidlu kožíšek. Pak následovalo dodělání trávy a sluníčka z krepového papíru a hurá, vystavit nové výtvory
- malba na prostěradlo (tempery)
- namáčení materiálů v barvě
- rozsypané přírodní materiály v nádobkách otevřených – poznávání hmat, čich, i v uzavřených – sluchové stimuly
- rozsypané koření v miskách
- malba klovatinou
- trénink úchopů - sypání koření
- umělé hmatové stimulanty (míčky, mačkadla, ...)
- hmatový masážní koberec, poznávání ploskami nohou, co se pod ním skrývá
- aj.
| Připojená galerie: Arteterapie