Novinky
Novinky
4.2.2011 11:24
Do sekce canisterapie je vložen nový velice kvalitní odborný článek o oboru jako takovém. Nezapomeňte, že podle autorského zákona je pouze na čtení:-)
26.8.2010 15:52
A na druhou stranu hlásíme, že jsou do výcviku zařazeni noví psi, takže kdo uvažujete o novém členu rodiny, neváhejte nás kontaktovat nejlépe e-mailem též!
11.4.2010 15:34
Konečně vloženo se zpožděním další video. Pokud Vás zajímá, jak vypadá kompletní program hiporehabilitace v podání U rozcestí, naleznete ho v článku Hledání ztracených vánoc!
1.10.2009 14:30
U rozcestí se přestěhovalo! Nová adresa: 54442 Choustníkovo Hradiště 114.
24.11.2008 20:54
Blíží se předání docvičené feny FCR Ayashee, dne 4.12.08 v Polici nad Metují. Srdečně Vás na něj zveme!
Náhodný obrázek
Logo - foukni!
Nové články
22.04.10 21:50
Zlatá...
Přihláška: Tímto se závazně přihlašuji/jeme na víkendový pobyt pro rodiny s dětmi...
18.03.10 13:12
Hana Grundmannová
Univerzita Hradec Králové - pedagogická fakulta učitelství pro 1.stupeň ZŠ + státní zkouška ze...
19.12.08 12:46
Putování se skřítkem...
Muzikoreportáž z MC MaMiNa: ... pozor, už je slabounce slyšet z dálky - zní trochu jako...
25.10.08 00:01
Co se vlastně skrývá...
Psi jsou předáváni klientům darem. Jsou plně hrazeni Vašimi sponzorskými příspěvky. Než je pes...
24.10.08 21:08
Ayashee Sunny Grimm
Ayashee Sunny Grimm byla slavnostně předána ve čtvrtek 4.12. od 14.30hod v Kolárově divadle v...

Autismus IV.

Díl IV. Formy autistického spektra

Dětský autismus ( = infantilní )

Dítě s časným autismem je neschopné reagovat na lidi a situace, přitom však může mít afektivní vztah k věcem. Podle Kannera je svět dítěte monotónní, opuštěný a prázdný. Již při zvedání z kolébky není dítě schopno zaujmout předpokládaný postoj, nemazlí se, zůstává nepoddajné v náručí, spíše jako by se zvedal pytel mouky než živé dítě. Je obtížné v krmení, spánku, nesnáší určité zvuky, reaguje na ně tak, že mívá záchvaty křiku při podnětech, které normálně děti nevzrušují. Naopak však nereaguje na podněty zvukové – hlas matky, výzvy a na mazlení. Neusměje se, nezvedne ruce, nepřitulí se, nevítá matku, ani ji nepostrádá. Protože nereaguje na obvyklé zvuky, bývá často důvodem k vyšetření obava, že dítě je hluché.

Kolem druhého nebo třetího roku dojde k určitému zlomu, zhoršení. Naproti tomu kolem šestého roku bývá sklon ke zlepšování.

Postižení se mezi lidmi pohybují „jako cizinci“, nerozeznávají rodiče, příbuzné, nejsou schopni naučit se společenskému chování. Spontánní chování je omezené, tvoří sérii rituálů. Nestrpí žádnou změnu, zachování stejnosti je velice naléhavé. Ve všem chtějí mít přehnaný a důsledně vyžadovaný pořádek a řád. Po vstupu do místnosti považují lidi za věci, stejně jako nábytek, nedovedou diferencovat (hyperrealismus).

Častá je kombinace s jinými poruchami (mentální retardace, epilepsie, smyslové poruchy). Přidružuje se problémové chování různé intenzity, mírné – nemají rádi změny, nebo výrazné – agrese, sebepoškozování.

Atypický autismus

Nebývají splněna všechna kritéria pro dětský autismus. Projevuje se řada abnormalit výše uvedených. Je často spojen s mentální reterdací.

Dezintegrační porucha (Hellerův syndrom)

Je spíše vyjímečná. Dítě se vyvíjí do 2 až 4 let normálně (někdy dokonce nadprůměrně), poté přichází krizové období. Dítě začne být podrážděné, emočně labilní, hyperaktivní a přestává mluvit. Regres nastává v několika oblastech dětského vývoje. Poté nastupuje chování typické pro dětský autismus.

Rettův syndrom

Je neurogenetickým syndromem. Vyskytuje se hlavně u dívek. V raném věku je vývoj normální, okolo 7 až 24 měs. regres psychického a motorického vývoje. Přestanou chodit, lézt, sedět. Motorický vývoj je zpomalený, oční kontakt zhoršený, snížená je i schopnost soustředění. Mizí slova, slabiky i zvuky. Jazyk se často pohybuje v ústech, časté je i skřípaní zubů. Časté jsou záchvaty pláče a křiku (bez příčiny). Činnost rukou se mění v tleskání, svírání a otevírání dlaní, vkládání rukou do úst. Po 10 roce ochabují svaly.

Publikováno: 11.3.08 20:09 | Autor: Milada Macháčková | Kategorie: Speciální pedagogika